Vrijwilligers gezocht

Wormense Sport Vrijwilligers (WSV-ers) laten de bal rollen!

Zonder vrijwilligers is het onmogelijk voor een sportvereniging om haar maatschappelijke functie goed te kunnen uitoefenen. Ook bij Omnisportvereniging WSV zien we dat het steeds lastiger is om vrijwilligers te vinden voor verschillende taken en functies. Zo komt het werk wat gedaan moet worden veelal op de schouders van steeds minder mensen terecht. Om het werk zo eerlijk mogelijk te verdelen is in 2014 besloten dat alle leden (minimaal) 12 uur aan vrijwilligerstaken moeten vervullen. Door je als vrijwilliger in te zetten groeit de saamhorigheid, neemt de binding met de vereniging toe en zorg je voor gezelligheid op de club. Op die manier dragen we samen bij aan het bestaansrecht van ‘Omnisportvereniging WSV’ en is onze  toekomst gewaarborgd!

Wie zijn onze vrijwilligers?

De vrijwilligerstaken zijn verplicht voor alle spelende leden of ouders van jeugdleden van Omni sportvereniging WSV. Het kan natuurlijk voorkomen dat een lid geen vrijwilligerstaak  kan of wil verrichten. Om er toch voor te zorgen dat de taken worden uitgevoerd staat hier een bijdrage, die per afdeling wordt vast gesteld, per jaar per spelend lid (max. 2 per gezin) tegenover.

Typen vrijwilligerswerk

WSV heeft op hoofdlijnen drie typen vrijwilligerstaken;

1.  Horeca

2.  Onderhoud

3.  Sport

Horecawerkzaamheden zijn het draaien van bardiensten, het bereiden van lekkere frietjes & snacks of koek en zopie verkoop vanuit de kiosk. Dit zijn WSV-OMNI uren.

Vrijwilligers die deze taken willen vervullen kunnen zich opgeven bij de barcoördinatoren van hun afdeling.

Op de verschillende afdelingspagina’s staan de namen van de barcoördinatoren. Hier vindt je ook een overzicht van het barrooster https://wsv-apeldoorn.nl/barrooster/

Onderhoudswerkzaamheden zijn bijvoorbeeld; klussen tijdens klussendag, schilder-, elektrawerkzaamheden en groenonderhoud.

Wil je helpen met onderhoudswerkzaamheden? Schrijf je dan in via de website, formulier onderhoud.

Maandelijks verschijnen hier diverse projecten die de maand erop zullen starten. Er wordt duidelijk aangegeven welke projecten er zijn, en wanneer en op welke tijd ze uitgevoerd worden.

Bekijk hier de projecten de link wordt nog hard aan gewerkt

Sportgerelateerde taken zijn activiteiten die gedaan worden ten behoeve van jouw eigen sportafdeling. Denk hierbij aan scheidsrechter, leider/coach, trainer. De uren die je hiervoor maakt tellen mee in de vrijwilligerstaken. Sport gerelateerde taken vind je per afdeling op de website.

Hoe is het geregeld?

Bij elke afdeling is dit net even iets anders geregeld. Zo krijgen de voetbal leden automatisch een  bericht via ‘Sportlink”. Alle vrijwilligerstaken zijn beschreven in het vrijwilligersbeleid, voor voetbal https://voetbal.wsv-apeldoorn.nl/vrijwilliger/

Per afdeling is er een vrijwilligerscoördinator aangesteld. Hij of zij is verantwoordelijk voor het organiseren van alle taken die zijn beschreven in dit beleid. Elk lid geeft het aantal verrichte uren door. De coördinator is verantwoordelijk voor de registratie van deze vrijwilligersuren. Voor contact hierover kan je mailen naar: vrijwilliger.afdeling@wsv-apeldoorn.nl

Hoe kan je je opgeven voor vrijwilligerstaken?

Heb jij nog geen vrijwilligerstaken gedaan en wil jij je steentje bijdragen? Meld je dan snel aan bij jouw vrijwilligerscoördinator!

Of het  nou een voetbal, basketbal, dynamic tennis bal, volleybal of shuttle is, samen zorgen we ervoor dat de bal blijft rollen!

Met sportgroeten,

Jan Nuesink

Hoofdbestuur, portefeuille ‘Vrijwilligersbeleid en Sport’.

Lichtpuntjes; Soms zijn ze groot, soms zijn ze klein, je hoeft ze niet te zoeken, je kunt ze ook zijn! Waar wacht je nog op? Meld je aan als Wormense Sport Vrijwilliger via vrijwilliger.afdeling@wsv-apeldoorn.nl

De WSV’er  (Wormense Sport Vrijwilliger)

hart van goud

uit het juiste hout